Sista lördagen i augusti, jajamen. Jag vaknade klockan sex och var klarvaken. Min favoritdygnsrytm tror jag. Jag la mig halv tio. Och jag gick upp halv fyra igår, men det är ju dock lite väl och inte mitt förstahandsval när det gäller jobbtider, men inte helt fel heller.
 
Det är så jäkla skönt att vara tidig på helgerna när det är tyst och skönt eftersom folk håller sig inomhus istället för att bullrande stressa sig iväg till sina så kallade arbeten.
 
Japp. Upp och palta runt lite och sedan en skön morgonpromenad i en solig skog med aning av höstkrisp. Men fasen hörrni, att vara i skogen med en hund är det bästa. Att vara ensam, okej, att gå med annan människa, okej, att umgås med hund - det fullkomligt ultimata!
 
Sedan var det bodybalance på Arena. Det var trevligt. Jag har saknat lördagspassen. Det var väl inget sånt alls förra terminen förutom tråkig crossfit. Närå, inget ont om crossfit, men för mig räcker det med ungefär ett riktigt tufft pass i veckan, blir det mer får jag stress och press både i kroppen och huvudet.
 
Jag vet inte hur andra gör, men jag kan omöjligt återhämta mig ordentligt ifall jag ger max på samma typ av träningspass flera gånger i veckan. Ett par veckor med sådan intensitet så har jag framför allt tappat sugen mentalt och är sliten i kroppen även fast jag äter och vilar så bra jag bara kan. Jaja.
 
Nu är klockan ett och jag vet inte riktigt vad jag ska göra av resten av dagen. Eftermiddagens fikastund blev nämligen precis flyttad till i morgon och min förmåga privat (på jobbet tycker jag nästan det är kul när det blir nytt)att ställa om mig till nya planer är lite sådär, så vi får se var det här landar. Det kanske får bli en hojtur minsann.

Kommentera

Publiceras ej