Lustigt, jag skrev en lista inför 2014 och den är ungefär likadan som den jag just skissade ihop för 2015. Eller det kanske inte är så lustigt förresten, vad annat kan en begära av livet än det som jag vill ha?
 
Jag är inte så förtjust i att sätta specifika mål även om jag har ganska konkreta tankar om vad en punkt som till exempel "läsa" kan betyda i form av speciella böcker, och så vidare. Men mål, näe, det funkar inte alls för mig.
 
Snarare så att jag tappar motivation med en konkret mål, eller ännu värre om jag blir utsatt för jämförelse. Att bli kallad duktig är det fulaste jag kan tänka mig. Saker ska vara roliga i första hand; roliga, mjuka och härliga - att tävla och vara duktig går fetbort och förintar all min glädje och därmed också självkänsla på en sekund, oavsett om det "går bra" eller inte. För det går ju alltid att prestera bättre och vara duktigare...
 
Jaja, listan från förra året:
 
  • Ha roligt, busa, uppskatta allt som är värt att uppskattas. Jadå, det lyckades jag med. Kanske lite väl lite bus bara, men jag är helt nöjd med hur jag levt enligt den här punkten.
  • Äta god mat. Definitivt. Jag äter bara god mat!
  • Sova gott. Japp. Och även funnit ett mönster i att när jag går upp tidigt på morgon så är jag bättre i fas med allt.
  • Umgås! Jepp.
  • Yoga med allt vad yoga innebär. Check!
  • Vara i skogen. Jadå, fast bättre hade jag kunnat.
  • Dansa. Inte så mycket, fan också, men utbudet här är inte direkt dignande heller.
  • Köra mc. Blev <10 gånger. Men det var så VARMT!
  • Resa. Jepp.
  • Utvecklas. Pjta?
  • Läsa. Jepp.
  • Vara engagerad. Ja, fast inte tillräckligt. Svårt det där, VAD är tillräckligt?
  • Skapa. Nja.
  • Drömma. Japp.
  • Lyssna på musik. Jadå.
  • Påverka. Åtminstone litegrann.
  • Vara frisk och smärtfri. Nja, jag har varit rejält sjuk tre gånger i år faktiskt, plus en total magkrasch och ganska många tillfällen med spänningsvärk. Inte okej, men vafan.
  • Älska! Oh ja!

Kommentera

Publiceras ej