Jo, jag har en hel del #bragrejer-inlägg på gång, men det är det där med tid och sånt. Bland annat tänker jag ge er recept på en tacopaj som är svingod, och det är helt vego. Jag har bara inte orkat skicka över bilderna från mobilen till datorn. Det är för pillrigt och drygt att mobilblogga. Och det blir lite för fult.
 
Och sedan har jag ett riktigt lyxproblem. Kanske till och med bara ett snålproblem? Det är: ska jag köpa en slittrans ny Ipad, ska jag köpa en begagnad eller ska jag köpa något annat billigt skräp?
 
Vi har nämligen sedan en till tillbaka fått okej för att ha linjeboken på läsplatta på jobbet. Linjeböcker är en ansenlig ansamling information om den bit av järnvägen du tänker åka på. De innehåller till exempel en massa kontaktuppgifter, beskrivningar över hela järnvägsnätet med info om var alla signaler och grejer finns, vilka regler som gäller på olika driftplatser (tidigare och i folkmin "stationer"), vilka regler som gäller för olika fordon och allt möjligt. Sverige är indelat i ett gäng driftledningsområden (googla!) och jag behöver för närvarande ha linjeböcker för tre av dem, vilket är tungt nog, två sprängfyllda A5-pärmar, men många kör ju på betydligt fler ställen så då jävlar blir det kilogram i ryggsäcken, för di dära böckerna måste medföljas av lokföraren enligt järnvägslag.
 
Ja, men hur som helst, nu blir ryggsäcken lättare, och det är bra. Så vilken plattjävel ska jag investera i? Det lutar åt att beställa en direkt från Apple. Det eller att ropa in en på tradera. Det är nog lite så jag fungerar, begagnat eller tip top. Men det är ju det vettigaste. Halvbilligt skit blir ju alltid det dyraste i slutänden på något vis.
 
Apropå det så funkar min iphone finfint. Köpte i december på tradera 1500 kronor. Jag tycker att jag även om den går sönder nu så var det en bra investering. När den går sönder köper jag nog en sprojlans.

Kommentera

Publiceras ej