Åh, jag vill ju verkligen ha en blogg som lever. Tror jag. Ja. Jag ska göra ett försök till att fylla det här utrymmet med bra grejer för det var ju min intention. Korta små inlägg, bra tips, goda recept och sånt.
 
Problemet med mig är att det finns så mycket annat i min hjärna som vill ut, och när fingrarna får tangenter då bara forsar det. En dag som denna när ett bakåtsträvande idiotparti blivit tredje största i landet Sverige är jag inte precis stolt över att vara svensk till exempel. Jag är i och för sig inte stolt över att var svensk överhuvudtaget för det är ju inte som att jag har valt det själv. Jag föddes här, alldeles vit och med ett ganska förspänt läge både ekonomiskt, socialt och kulturellt, eller hur du nu vill dela in i klasser. Poäng: jag valde inte, det blev så. Så stolt, nähähä, men tacksam som fan.
 
Så okej, dagens tips: var lite mer tacksam. Eller väldigt mycket mer beroende på din nuvarande status. Jag har själv varit ganska så bitter och otacksam tidigare i mitt liv men med små, små steg står jag idag på en plats där jag nästan inte minns hur det är att känna skadeglädje, missunsamhet, avundsjuka, förakt och andra fula, onödiga känslor.
 
Så: sprid kärlek, var tacksam över allt fint du har i ditt liv och tänk en sekund extra på om det elaka du tänker säga kommer att leda till någonting bra.

Kommentera

Publiceras ej