TIll höger min gamla eco-ico och till vänster den nya jade.
 
 
 
Jo, för jag har köpt en ny yogamatta minsann. Jag har varit sugen på det ganska länge för min gamla har blivit som lite glatt i ytan. Framförallt känner jag mig inte trygg i ställningar som trikonasana och prasarita padottanasana. Jag har haft eco-ion mattan i över fyra år och kanske inte skött den exemplariskt så jag tycker ändå att det är ett bra köp vill jag tillägga.
 
Min hjärna håller för övrigt på att få härdsmälta av namnen på alla asanas/yoga poses/yogaställningar. Jo, för när jag kollar yoga på nätet så blir det en hel del på engelska och vidare så kör vissa yogalärare med sanskrit medan andra kör med svenska och sedan finns det även somliga som hittar på sina egna tolkningar hej vilt också, japp.
 
Ja, men hur som helst, triangeln och tornet tror jag att ställningarna jag pratar om heter på svenska. Benen brett isär i bägge och jag får mest kämpa med att trycka ner fötterna i marken och spänna helt fel muskler för att inte gå ner i ofrivillig split/spagat. Eller jag kan i alla fall inte slappna av och ge efter på de ställen där eftergift är målet.
 
Jag fick prova att köra ett pass på en jadematta på mitt yogaställe i Fagersta och tyckte om vad jag upplevde, så det fick bli ett köp till slut. Jag gick faktiskt in på sidan redan för flera veckor sedan men körde fast i frågan om val av färg. Knäppt. Men den finns i en så fin lila färg och lila är lite av en älsklingsfärg, men näe, mina yogamattor ska vara gröna för att... det bara är så. Den jag provyogade på var förresten lila, kanonfin nyans, men lila är för lugn och rofylld, jag behöver grönt som ger mig energi på ett annat vis.
 
Så, idag körde jag mitt första pass hemma på min jadematta och jäklar det var en bra upplevelse. Världens bästa grepp och bra dämpning för känsliga knän men ändå med full markkontankt. Hittills är jag svinnöjd. Jag beställde den från mykarma.se som mig veterligen är den enda nätbutiken i Sverige som saluför jademattor. Smidigt att betala med swish och mattan dök upp inom ett par dagar med Schenker. Bra grejer.

Kommentera

Publiceras ej