Åh, en härlig fredag i återhämtningens tecken. Jag fick sova så länge som kroppen ville och jag kände mig underbart mjuk, härlig och utvilad när jag väl vaknande. Inte ont någonstans. Det är äkta lycka, att vakna och känna sig fräsch och glad. Jag har, som jag kanske har nämnt tidigare, haft en del problem med morgonångest mellan varven så jag vet att uppskatta dagar då jag vaknar och känner mig på topp.
 
När det var uppehåll i hagelattackerna under dagen passade jag på att mylla ner lite kogödsel i pallkragarna på gården. Där växer det ju bland annat vitlök som vi satte i höstas, samt persilja, timjan och oregano. Idag upptäckte jag även att det växer alldeles fräsch gräslök i ett hörn. Gräslöken råkade ut för ett skumt angrepp förra året så jag tog bort hela plantan (trodde jag) och la den i en hink för avlivning. När jag skulle slänga denna planta för någon månad sedan upptäckte jag även där den levde och var glad, så den bor numera på min balkong och verkar må bra. Kul!
 
På kvällen deltog jag i ett pass löpteknik, "Backar en baggis", som min syster (som är utbildad löpcoach) höll i. Det var riktigt roligt och givande. Vi får se hur det känns i kroppen i morgon. Nu är ju Fagersta väldigt kuperat så var och varannan löptur blir ju som backpass vare sig du vill det eller inte, men just därför är det en bra idé att slipa på tekniken. Vi körde bland annat lite teknikfokus i uppför- och nedförsbacke samt några längre backintervaller.
 
Avslutar min återhämtande fredag med en jäkligt kryddig korma, naanbröd (eller heter det bara "naan"?) och lite yinyoga. I morgon väntar jobb hela dagen och överliggning i Västerås. Jag undrar om det inte får bli lite indiskt även då, vi får se om min kollega vill haka eller har någon annan idé.

Kommentera

Publiceras ej