Åh, jippijao, om två dagar är jag i Göteborg! Göteborg är definitivt en av mina favoritstäder, åh - så många bra minnen, och åh, så många bra ställen och: så mycket kvar att upptäcka. Det är Yoga Games i helgen, så det är primärt därför jag åker dit, men jag kommer tidigt på fredagen och har en del luckor också så lite annant än yoga tänkte jag spä ut min lilla weekend med.
 
Min plan är att hitta något bra ställe att luncha på när jag kommer fram, kanske i Haga hade jag tänkt, sedan sticker jag bort till hotellet och mässan. Jag fet-unnade mig och ska bo på Gothia Towers. Egentligen är det ganska onödigt eftersom jag nästan hellre bor på vandrarhem så att jag har tillgång till kök och sånt och, jaa, jag trivs faktiskt bättre när det är lite enklare. Hotellfrukost är inte så jäkla roligt när man käkar den för hundrade gången utan då vill jag hellre ha min gamla vanliga havregrynsgröt och en kopp te. Men, jag hade en bonusnatt på hotell innestående så det passade ju bra att utnyttja det nu och ha Yoga Games-eventet vägg i vägg med mitt boende.
 
Kanske att jag kan styra upp lite kvällshäng med någon kompis, annars tar jag nog med lite lite gött från Jonsborgs grill upp till hotellrummet och lägger mig där och läser. Kanske ska jag kosta på mig en löptur, eller behöver jag spara alla muskelfibrer jag kan inför nästakommande dagar? Vi får se.
 
På lördagen har jag bara bokat tre pass faktiskt, det blir bra det. Då hinner jag gå lite på mässan, kanske kolla någon gratisföreläsning och glida runt lite på stan också. Det finns några vegrestaturanger som jag vill kolla upp och om inte annat så återvänder jag gärna till den typ indiska restaurangen Thali.
 
Sedan blir det en tidig kväll eftersom min söndag börjar redan klockan åtta. På söndagen har jag maxat på rejält faktiskt, vi får se om jag kroknar? Om tågen går som de ska kommer jag att vara hemma i Fagersta igen vid tio på kvällen och lämpligt nog så börjar jag inte förrän klockan fem dagen därpå. Det blir perfekt det här.
 
 

Kommentera

Publiceras ej