Jag råkade av misstag tacka ja till att jobba övertid en dag i februari. Jag skulle laga mat ihop med Direktör Katt och Baron Kött på kvällen dagen innan och blev lite snopen när jag råkade fimpa min sovmorgon dagen därpå genom att hurtigt säga: "Inga problem!" beträffande övertiden.
 
Jag jobbar ju redan heltid vilket är väl mycket för den som inte vill slösa bort stt liv, och därför tycker jag att övertid är riktigt dumt. Men, om det ringer en planerare och frågar snällt kan jag tydligen inte säga nej.
 
För att ändå få ut något bra av min bortslösade lediga dag bestämde jag mig för att övertidspengarna skulle gå till att bjuda Baron Kött och Direktör Katt på restaurang. Och i morgon är det den dagen. Jippijao!
 
Det är lite oklart varför jag kallar mina vänner för just Baron Kött och Direktör Katt, men nu har jag kört med det i det halvår vi haft lite mer regelbundna möten och gjort viktiga saker som att baka kanelbullar och laga linssoppa. Baron Kött har en större fastighet än undertecknad (jag har inte ens någon fastighet) så det är väl det som är baronsk, och Direktör Katt har en affärsrörelse där katter ingår. Jo.
 
I morgon blir det indiskt. Kanske världens bästa kök?
 
 

Kommentera

Publiceras ej