Alltså det här med bloggning kanske inte är något för mig längre. Jag har haft gott om tid för detta men inget jag vill blogga upp.
 
Jag gillar ju instagram och sånt också, men även där känner jag ofta att näe, vill inte dela med mig av det här till alla. Jag upplever att det har blivit så hårt på något vis, hårt och dömande. Överanalys av syftet med inlägg och ren slakt om det inte är tillräckligt roligt, snyggt och smart.
 
Förresten, apropå att dela med sig av saker till "alla". Jag kör med öppen profil överallt och känner faktiskt att jag hellre vill att folk som inte känner mig följer mig. Det är som att cybersaker får för stora proportioner för bekanta. I och för sig är det väl inte så konstigt heller, det blir ju de få saker någon annan vet om mig som är enkla att ta upp i ett kallprat. Men... men ändå.
 
Jag tycker verkligen inte om när det blåser. Blåser det inte mer ofta nu för tiden? Usch, jag vill inte tänka på hur det kommer att bli när den förhöjda växthuseffekten sätter in på allvar. Det är så konstigt att ingen verkar bry sig om miljön, det är ju på riktigt - vårt sätt att leva kommer att få fruktansvärda konsekvenser -  men ändå: miljöfrågor och miljöfokus är klassade som muppfrågor inom politiken. Inför valet var det ju bara en massa trams om "jobben" och invandring. Låtsasfrågor i jämförelse med miljönförstörelsen.
 
Igår blåste det inte för då satt vi på en uteservering och åt indiskt. Jag vet inte om det också är en konsekvens av miljönförstöring, att kunna sitta ute på kvällen den 11:e april. Men, jag tror inte det va? Vi satt ju inte precis i t-shirt.
 
 

Kommentera

Publiceras ej