Hösttermin, har ni hört ett så vackert ord! Ny kör vi - nya utmaningar, härligt krispig höstluft, ny spännande kunskap att inhämta, hurra!
 
Jag är ju så bloggsugen emellanåt, men jag är så otroligt osugen på att pillra med bloggdesign och redigera bilder. Det blir ett irritationsmoment eftersom jag har lite svårt att finna mig i "bra nog" när det gäller just layout, bildkvalitet och så vidare. Meen, äh. Bra nog är ju faktiskt just bra nog. Bäst kommer jag aldrig att bli och inte ens riktigt bra om jag inte ska prioritera bort en herrans massa tid från andra saker. Så, nu kör jag: bra nog!
 
Jag tänker börja mobilblogga lite mer. Eller "lite mer", hm, jag har nog faktiskt inte mobilbloggat en enda gång sedan jag skaffade iPhonen. Det är skumt eftersom allting blev lite enklare och bättre med just den. Nu har jag precis ropat in en ny mobil på Tradera, en som inte har spräckt skärm (min nuvarande är spräckt sedan april förra året, funkar hur bra som helst egentligen, men det är ett irritationsobjekt), och kanske börjar en ny era med den. Om den ens fungerar. Heh.
 
Jag började veckan med något fantastiskt, nämligen en liten joggingtur i skogen. Det ger mig så otroligt mycket glädje och styrka, den lilla stunden.
 
Jag har ett ganska stort motstånd mot att ta mig ut så fort det blir det minsta krångligt och ouppstyrt, så jag ska försöka planera in såna där guldstunder lite bättre och mer under hösten. Typ en halvtimme innan jobbet med god marginal att äta frukost i lugn och ro innan jag måste iväg. Kläder framplockade dagen innan. Ingen jäkla tid eller sträcka jag jobbar emot, utan bara ren glädje. Men själva rutten lär jag bestämma innan, annars finns det risk att jag blir stående i evigheter i obeslutsamhet i skogen.

Kommentera

Publiceras ej