Rubriken anspelar på mitt förra inlägg där jag skrev något om Syster Karins sommarprat. Jag heter fortfarande Karin och är en syster, men Volo heter jag inte. Karin Volos sommarprat var också väl värt att lyssna på. Under tiden hann jag plocka 500 gram hallon, en burk med svarta vinbär samt göra en ny sats med nässelvatten (används som gödsel i mitt trädgårdsland).
 
Karin Volo satt fängslad i San Diego över tre år, oskyldigt fängslad dessutom. Hon pratar om den tiden, och om hur vi genom medvetna tankar och strategier kan överleva det mesta. Yoga inkluded!
 
Min bägare blev lite smolkig när hon påstod att vad vi alla strävar efter i livet är kärlek, fred, glädje och överflöd. Daah, överflöd? Men hon var uppväxt i USA så vad kan vi kräva. Om jag lite snabbt ska säga fyra saker att sträva efter blir det balans, hälsa, kärlek och trygghet kanske? Fred, okej. Överflöd... öh, näe? Och kärleken vill jag under inga omständigheter reservera till överskattade heterorelationer.
 
Men jaja, inte hänga upp sig på liten detalj. Lyssna på Karin! Inte mig alltså, utan Volo. Och Syster Karin!
 
Förresten, Karin Volo hamnade oskyldig fänglad på grund av en dum man. Såklart.

Kommentera

Publiceras ej