Jag tog mig iväg trots allt och provade ut ett par nya skor. Jag var väldigt nära att missa tåget eftersom jag av oklar anledning vägrade gå upp den tid jag hade tänkt mig, och när jag väl kom upp så blev ingenting riktigt i fas. Jag misslyckades till exempel med att laga gröt, bara en sån sak. Tur att jag var överenergisk igår och gjorde en svingod müsli som mer än väl dög som ersättning.
 
Ja, hur som helst, till storstaden kom jag och skoprovningshjälp fick jag av en ytterst trevlig säljare på Löplabbet. Det var spännande att få en liten analys av mitt löpsteg. Neutral högerfot och yttepytte pronation på vänster, minsann. Jahapp, jag har ju sprungit i neutrala skor förut och det fick jag alltså fortsätta med. Jag vet ingenting om märket det blev, Mizuno, men det var de skönaste skorna. Nu jäklar kommer ni att se mig flyga förbi som en blixt med blåa fötter!
 
Jag var svintaggad på att provlöpa skorna när jag kom hem så det var ju inget att fundera över. Ut i snöstormen! Det är lite svårt att säga något vettigt om hur skorna egentligen kändes eftersom det blev en del pulsande i snö och halkande på is men det var i alla fall en gubbe med hund som ropade: "Du var mig en stenhård jäkel!". Han hade i och för sig fel för jag tyckte inte det var jobbigt alls, bara härligt. Men ändå.

Kommentera

Publiceras ej