Jag håller på och petar i mallen för den här bloggen men något är snett, när jag försöker stoppa en bild i någon av rutorna ovan så hamnar de i helt andra rutor eller så hänger det sig bara. Det är lite störande, men det finns värre saker.
 
Och det finns även bättre saker. En herrans massa saker som är bra eller kanske till och med superduperbra!
 
En sak jag gärna vill skriva om är yoga. Yoga, yoga, yoga! <3 Ja, men jag vet inte riktigt hur. Jag vill ju så gärna inspirera ALLA, och särskilt de som inte upplever att yoga är för dem.
 
Yoga är nämligen för alla.
 
Det finns ju hur mycket yoga som helst, allt i från megamjuka helande (om man vill) flöden och rena andnings- och avspännningstekniker till superduperhardcoreakrobatik och skönt flummig mantrasång. Klart det är imponerande med avancerade armbalanser och andra riktigt avancerade positioner, men det är synd att det är den bilden av yoga som ofta bjuds. Den eller en person som sitter och mediterar i lotusställning. För yoga är så mycket mer, så mycket skoj, yoga kan faktiskt vara nästan precis som du själv vill!
 
Jag har en känsla av att om jag någon gång börjar undervisa i yoga på något vis, och det kommer nog att hända på något vis, så kommer resan förr eller senare leda mig till människor med speciella behov. Jag tänker mig kanske unga tjejer med självskadebeteende, människor med kronisk smärta, människor med olika handikapp, hemlösa eller vad vet jag? Jag hyser en mycket stark övertygelse att yoga kan hjälpa, stärka och hela. Och jag menar inte på något übernaturlich sätt alls, utan faktiskt ganska så vetenskapligt, rimligt och vettigt. En holistisk syn på människor, jao.
 
Det kommer nog att hända skrev jag angående mitt yogautövande och att lära andra. Jag har naturligtvis klurat lite på det här med att börja undervisa på något vis någon gång, och blev riktigt sugen och inspirerad när jag var på Nordiska Yogainstitutets retreat i höstas. Nästan alla deltagare på den resan undervisade själva och många av dem hade gått just Nordisk yogas utbildningar. Det är väldigt bra utbildningar tror jag. Kanske något för mig att börja med, deras grundutbildning på 200 timmar, någon gång. Inte i år, kanske inte heller nästa, men ändå såddes ett frö.
 
Och sedan, nu när jag försökt pausa min kunskapsiver lite till framtiden, så dök det upp någonting fantastiskt. Det är nämligen så att jag blev tillfrågad av min primära yogalärare, Evelina i Fagersta, ifall jag är intresserad av att vara med assistera på hennes lektioner. Oj, oj, vilken grej! Jag kände: "herregud, det kan jag ju inte" och tackade naturligtvis ja på en gång. Vilken möjlighet att lära sig mer! Hon är jätteduktig, dedikerad rätt saker och utöver ett gediget yogakunnande är hon dessutom sjukgymnast. Här snackar vi kunskapsbank. Alltså: det ska bli så jäkla spännande och roligt. Klart jag får lite prestationsångest, men näe - skärpning nu Karin, tillförsikt och ett öppet sinne så kommer det att bli kanon.
 
Öh. jaa, så ifall någon vill låna ut sig kropp till mig att klämma på så finns jag här och vill testa gärna av mina allra första kunskaper kring assitering/modifiering/vad man nu säger.
 
Jahapp, det blev en text litegrann om min yoga och mina förhoppningar inför framtiden. Så, var snälla mot varandra och sprid kärlek!

Kommentera

Publiceras ej