Okej, nu har jag verkligen fog för att köpa ett par nya springskor. Jag vill inte peta sönder dem mer än nödvändigt eftersom det där köpet kan komma att dröja, men ett finger går det utan problem att få ut genom hålen.
 
Jo, jag har en förmåga att gå till överdrift med saker ibland. När jag började jobba heltid med bra lön tänkte jag: "Och nu ska jag inte börja spendera utan eftertanke utan leva precis som tidigare (då jag hade typ fyrsiffrigt per månad att klara mig på)!". Och det har jag väl i princip hållt fast vid. Eller rättare sagt, vad är det egentligen som människor lägger sina pengar på, de som har en bra inkomst men ändå slut på kontot innan nästa lön anländer? Och det där med att göra saker utan eftertanke, det är inte mitt koncept alls. Roligt värre med spontanitet, men jag tycker ändå det är skönt att det finns människor som tänker också. Hehe.
 
Jaja.
 
Men okej, dojorna är överdrivet slitna nu och snart är det väl mina knän som går åt istället, och det vore ju verkligen dumsnålt. Så jag lovar, inom en månad ska jag ha skaffat nya skor. Fast jag måste säga att utöver det synbart slitna så känns skorna helt okej att springa i fortfarande, de sitter faktiskt hur bra som helst och fötterna känns pigga och glada när skorna är på. Bra grejer. Tänk alla härliga metrar jag skuttat fram både i Närke, Dalarna och Västmanland.
 

Kommentera

Publiceras ej