Några av frågorna från en 100-lista
 
 
Hur imponerar man på dig? Civilkurage och åsikter baserade på solidaritet blir jag väldans impad av.
 
Vem ringer du när du är arg/ledsen? Definitivt ingen. Telefoner suger och jag är inte så förtjust i att bli tröstad heller.
 
Har du någon piercing? Töjt höger öger 8 mm.

Din största vinst? Jag vann 500 kronor på en tian-lott en gång. Det var roligt för det var i en period av mycket låga inkomster. I övrigt har jag återvunnit en herrans massa självkänsla, den som typ totalt förintades av den där äckliga perioden kallad "högstadiet". Eller vad tusen, hela jäkla skolgången. Fy, påminn mig aldrig om det!

 

Civilstånd? Viktigast av allt är frihet. Men: inte tillgänglig. Inte så värst i alla fall.

 

Vilka hemsidor besöker du dagligen? Naa, bloglovin kanske, lite nyheter, jobbets intranät om jag arbetar och så gillar jag tradera och blocket också.

 

Är du fåfäng? Nä.

 

Ångrar du någonting du gjort? Ja. Den som inte ångrar någonting... måste det vara något allvarligt fel med?

 

Vilket är ditt drömjobb? Lokförare, moahaha! Men konstnär vill jag bli egentligen. Och polis. Och sektledare. Nädå, men en annan grej, yogalärare?

 

Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? Jag är rejält sugen på ett litet hus och framför allt en trädgård. Det är väl det. I övrigt har jag faktiskt gjort min bucket-list. Det gäller att leva sina drömmar juh.

 

Vad har du haft för husdjur? Hade en kanin i sju år. Bra jobbat Nelly. Och sedan hade jag min högt älskade Folke-hund till låns mellan 01-12. Bästa varelsen jag känt.

 

 

Svär du ofta? Ja. Det blir nog mest "fan" följt av "jävla". Inga könsord dock, det är väl bra? Eller... kanske att jag säger "kuken" ibland, men då jävlar är jag arg.

 

Sverige när det är som bäst? En aprildag i skogen i Bergslagen. Eller vilken annan dag och naturplats som helst. Jag älskar Sverige och naturen.

 

Kan du åka slalom? Jag har gått lite kurs 1994. Oj, det är mer än tjugo år sedan. Kan det stämma? Hur som helst så har jag åkt lite då och då sedan dess men jag är inte så duktig eller engagerad.

 

 Vad har du ätit i dag? Havregrynsgröt, rödbetsbiffar och couscouspytt (på Piren i Ludvika, det var riktigt bra) en kexchoklad, Moggis makarongryta och så lite chips. Jag brukar äta nyttigare mellanmål, men vafan.

 

Vad har du för utbildning? NV-programmet, fil kand, i pretentiösa bokstäver, A- och B-körkort, truckkkort, närningslära för hundar och katter, hantering av farligt gods på flyg, skyddsombudsutbildning, hjärt- och lungräddning, 2 graderingar inom kuniba kai, lokförarutbildning och så vidare.

 

Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Ja, det måste väl vara hjärnan, den är rätt bra. Jag har jäkligt bra ben också.

 

Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Jag är lite missnöjd med att jag ofta har ont i mina knän, slår i dem överallt och så vidare. Men det kan ju inte de stackars knäna rå för. <3

1 kommentarer

Firesteehl

30 Jan 2015 12:39

Du missade att svara på:

Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig?

Svar: Oj, just ja! Den hade jag egentligen tänkt ta bort. Jag var lite trött och slarvig när jag postade det där. Ska fixa. Tack! :)
Karin

Kommentera

Publiceras ej