Japp. Jag vill börja med att ifrågasätta det här med att "inte förstå" saker. VAD finns det för värde med att upplysa andra om sitt oförstånd egentligen? Nu menar jag företrädesvis inte den här oskyldiga rubriken på bloggutmaningen utan andra grejer då det är helt uppenbart att människan som yttrar sitt "jag förstår inte" har som avsikt att sprida förakt och se ner på. Kom inte och påstå att du inte förstår vad jag menar!
 
"Jag förstår inte hur man kan xxxx xxx xxxx", fyll i med vilken grej som helst ungefär. Men bara säg det inte. Acceptera och försök se saker ur andras perspektiv. Typ.
 
Förresten så tror jag visst att folk förstår. Jag förstår att somliga vill ha barn. Jag vill det inte. Jag förstår varför så många äter djur. Jag skulle aldrig göra det. Och så vidare.
 
Och jo, jag säger förmodligen också "jag förstår inte hur" emellanåt. Jag förstår inte hur någon kan backa in i min parkerade bil och sedan åka därifrån utan att bry sig, till exempel. Men det är en felsägning egentligen. Jag förstår visst. Vissa är dumma i huvudet, andra tänker på lite annat vis bara och ytterligare somliga tänker inte alls.
 
Okej, men jag tror att jag faktiskt förstår alla träningsformer. Jag har en hyfsat välutvecklad förmåga att sätta mig in andras perspektiv. Ha. Däremot finner jag inget nöje i alls i till exempel fotboll och andra bollsporter (kräks lite extra på hockey), friidrott (sjuuukt monotont), crossfit (balans mellan mjukt och hårt, tack!) och ptjaa, jag har aldrig känt något sug att prova bodypump för det ser extremt onödigt och tråkigt ut. Lite så.
 
Och utmaningen finns ---> här <----

Kommentera

Publiceras ej