Jäklar vilken maxad helg, på ett bra vis. Jag begriper inte riktigt själv var jag hittade energin att göra allt, men vissa saker kanske alstrar massor med energi fastän de kräver aktivitet. Ptja.
 
Jag har grävt och grejat som en speedad mullvard i mitt trädgårdsland både fredag, lördag och söndag. Det ska bli så spännande att se vad det blir. För en månad sedan sådde jag lite bondbönor men det har inte växt så bra vilket kanske beror på utebliven värme. Men några plantor har kommit upp nu i alla fall. Även lite mangold och rödbeta har dykt upp men vi får se om det tar sig, kanske att jorden inte är så bra som jag hoppas?
 
Hittills har jag sått mangold, rödbeta, grönkål, bondböna, kamomill, portlak och temynta. Och så har jag några krukor med lite gott och blandat på Moggis balkong också. Pepparmynta och gräslök bland annat.
 
I fredags var jag med på ett löpteknikpass som min syster löptränaren höll i. Det var skoj! Vi körde intervaller med spark i baken, höga knän, ravelliskutt och sånt. Och så blev det avslut med tabataintervaller. Puh. Då började jag maska lite för jag tänkte att någon måste ju vara sämst. Heh. Nu återstår det att implentera lite sån träning i mina vanliga skogslunkar kanske. Jag har inga mål med min löpning mer än skogslycka och tänker inte ha några heller eftersom jag direkt tappar sugen då, men det gör ju inget om det går att bli lite starkare och spänstigare bara genom att ha skoj!
 
Direkt efter löpningen satte vi igång med pallkragsodlingen på gården. Jord, gödsel och några säckar kompost från Slaggis. Totalt är det sex stycken lådor på 80x120. På tisdag sår vi frön och sedan får vi se hur det går. Jag ska försöka backa lite här eftersom det visade sig förra året att när skörden väl kom var det minsann bara jag som var intresserad av att använda grödorna. Då har det blivit lite konstig prioritering tycker jag.
 
Det som ska sås på gården är morot, potatis, vitlök (sattes i höstas), bönor, spenat och kanske något mer som jag har glömt.
 
Jo, och jag var ut på årets första mc-tur också. Det var fan ännu göttigare än jag mindes, hurra! Vi fikade på Rastahyttan och oj, vad det var bra där då! Och så hann jag med lite häng med Jenk och Sara vilket tyvärr restulterade  en väldigt allergisk kväll när jag inte orkade kolla på schlagertävlingen utan tvärdäckade. Sara har ju numera två katter istället för en hund och katter är jag jäkligt allergisk mot.

Kommentera

Publiceras ej