Jag saknar att skriva, mjao. Jag tar mig en funderare ibland på vad jag håller på med och vad jag vill hålla på med, kring nyår till exempel. Sedan några år tillbaka gör jag en nyårslista som brukar heta "År xxxx vill jag:" med en radda punkter på prioriteringar, visioner och mål. Nja, inte mål, men saker som jag vill styra emot. Hur som helst så var punkt 12 på 2018-listan: "Välja tid för kreativitet i form av skrivande, fotograftering eller målning". Ja, och den punkten har det varit jäkligt halvdant med faktiskt. Det är synd för jag tror att jag behöver få utlopp, mer än andra.
 
En anledning att jag ofta tänker ta upp bloggskrivandet med misslyckas är att min dator inte är helt funktionsduglig. Jag vill lämna in den till Kents data - hur svårt ska det vara att ta tag i det? Jag är ju till och med kollega med en inblandad så att säga. Men jag ska inte klaga på mig själv nu, att ta tag i såna där egentligen ganska okomplicerade saker går sakta för mig. Och för de flesta av oss tror jag?
 
Ja, men jag ska väl lämna in den inom en överskådlig framtid. Kanske går det snabbare nu när jag har skrivit det, inte bara tänkt och eventuellt sagt det. Eller så måste jag köpa en ny. Suck. Det känns som att jag som definitivt definerar mig som en antimaterialist har konsumerat så in i helvete det här året. Puh. Men jag gick från att vara i princip inneboende utan så mycket mer ägodelar än mina kläder till att skaffa ett alldeles eget hus. Lär ju fylla det med lite möbler, mattor, tavlor, sladdar, lampor - ja, ni fattar. Jag har försökt att leta begagnat och köpa lokalt i alla fall, men någonstans kan jag inte lägga alltför mycket av mitt liv på att konsumera rätt heller, jag måste ju leva också.
 
Well, nu tänkte jag köra en adventskalender här. Ha! December som har varit min verkliga hatmånad och jag kan  väl inte påstå att det är en favorit nu heller även om jag inte är så hatisk av mig numera, täntke piffa den lite genom att sätta guldkant på varje dag. Oklart om jag lyckas med uppdraget eftersom jag har ett minne av en historia med icke avslutade bloggutmaningar. Idag blir det en post i alla fall! 
 
Väder: Cirka två plusgrader, regnigt, mulet, disigt, mysigt! Hade hellre haft snö förstås.

Kommentera

Publiceras ej