Åh, det var en skön helg som passerade. Jag hade inget speciellt för mig men fick ändå lite lagom med grejer gjorda. Ett styrkepass på lördagen och en skogsjogg på söndagen. En tacopaj och pasta med grönkål och champinjoner, några adventsstjärnor i fönstrena. En massa gos.
 
Skogsjoggen var för övrigt söndagens present och den gjordes dessutom om till en kort, snabb tur istället för en lång. Jag har något skumt på gång i vänster fot så det kändes lite onödigt att dra iväg alltför långt även om jag inte tror att det är löpning som har orsakat problemet.
 
Jag har lagt (onödigt) mycket tankekraft på hur/om jag ska julpynta mitt hus och kom i helgen fram till en medelväg. Jag har ju lite svårt med det annars, det där lagom, vill gärna köra antingen hundra procent eller noll i mångt och mycket. Men, som Log Lady säger i Twin Peaks: "Balance is the key". Jorå. Jag tycker i och för sig inte att det är något dåligt med att vara en dedikerad jävel, men när det blir för mycket vore det bra att emellanåt kunna backa lite lagom, inte lägga ner helt.
 
Hur som helst, jag strök en hel del planerat pynt från den mentala listan och bestämde mig för att lägga den budgeten (tusen spänn kanske) på något roligt istället. Vandrings- eller träningsgrejer kanske. Eller något yogarelaterat, nån kul workshop. Bra tänkt!
 
Idag vet jag inte riktigt vad som blev dagens guldkant, det blev flera saker:
1) att ha på mig några fina armband som jag blev lite extra glad över
2) supergröt med fruktsallad till frukost (gröten blev FÖR stadig, jag pallade inte att äta lunch när jag hade planerat eftersom jag inte hunnit bli hungrig alls)
3) att ta tag i en riktigt surdeg till grej som jag på riktigt borde ha fixat för sju månader sedan. Vi får se om jag kommer till skott för än är det inte genomfört. 

Kommentera

Publiceras ej