God juice:
Fänkål + päron - citron + spenat.
 
Jaha, och i övrigt är det stabilt. Jag körde en vända på Stockholm igår, första på länge tydligen, för när vi närmade oss Barkarby blev det plötsligt 60 (antar att det redan står i linjeboken för jag har då inte sett någon order på det) och sedan gjorde spåret en rejäl sväng och plattformen var på vänster sida istället för på höger. Spännande med lite nytt så att jag vaknar till.
 
Det verkar som att bygget i Barkarby ställde till det senare under dagen för medan jag stod och grävde i mitt trädgårdsland uppstod ett växelfel och tåget jag skulle ha bytt av blev 90 minuter sent. Ingen rast och ro för mig på grund av detta utan tvärs om, jag fick starta upp ett sånt där lila fordon som det nog bara är jag som tycker om och köra mina tåg mellan Fagersta och Ludvika med det. Och, hm, resten är nog inte vidare värst intressant det heller, men jag gick jobba på bra igår faktiskt.
 
Jag och tågvärden gick ut och åt sushi på kvällen. Vi hade den så kallade långa överliggningen/helgöverliggningen som innebär att vi kommer till Västerås vid sju på kvällen, sover där och åker hem dagen därpå. I veckorna är vilan för föraren mellan cirka 00:00 och 04:30 istället, dvs kort överliggning. Typ. Det är lite skoj med den här turen när det finns tid att gå ut och äta, gå på bio eller bara ligga på hotellrummet och äta godis. Hotellet ligger dessutom mitt i bästa restaurangstråket och tjugo meter ifrån bion. Bra grejer.
 
Idag yoga. Jag är SÅ nöjd med min jadematta, måste bara finna en bra rutin för att göra ren den. Förvisso är jag alltid ren innan ett yogapass men det rinner ungefär fem deciliter från mitt huvud under ett normaljobbigt pass. Heh.   

Kommentera

Publiceras ej