Siffrorna i rubriken var till för att jag skulle åstadkomma 100 inlägg på 100 dagar och vi kan konstatera att jag lär bomba på med flera inlägg om dagen redan nu om jag ska fixa det.
 
Göteborgsresan har jag skrivit lite om tidigare. Jäklar, det var en bra resa! Allting flöt på så bra, var så roligt och bra. På fredagen hann jag med att strosa igenom Haga, äta gott på En Deli Haga och faktiskt göra lite fynd i några butiker också. En nagelborste till mig, en skärbräda till min syster och så en ansenlig mängd kryddor och choklad i den fantastiska butiken Curry House. Det skrev jag förresten i förra inlägget. Men det var en himla trevlig kryddbutik!
 
Frukosten på Hotel Gothia var helt okej. Gott kaffe (viktigt!), djurfri mjölk och yoghurt = bra! I övrigt inget som gjorde mig överdrivet imponerad förutom en hemgjord marmelad på hallon, jordgubb, kokos och vanilj. Mycket smarrigt! Så okej då, good enougn. Jag hängde på låset 07:00 fastän jag inte hade någon aktivitet inbokad förrän 11, men lugn och ro när jag äter frukost är mycket uppskattat.
 
Och sedan var det mest bara yoga för hela slanten, japp. Jag har redan skrivit lite om de olika passen i mitt magiska yogablock så jag vill inte alls göra samma sak igen. Jag kan i alla fall sammanfatta med att passet Hands on assistande med Raghunath överträffade mina höga förväntningar och att jag älskade Finlay Wilsons Forrest Yoga. Åh, så enormt mycket intryck, lärdomar och kärlek på två dagar!
 
Jag hann klämma in en kebabtallrik (vegan <3) på Jonsborgsgrillen också, några koppar finkaffe lite här och var och så köpte jag tidningen Gata. Och dessutom var det riktigt bra mat inne på mässan för en gångs skull, inget jäkla korv med bröd och annat snusk utan superfräscha wraps och mackor med grönsaker, falafel, bönor och allt möjligt bra. Det fanns smoothies, chiapudding, rawbollar och massor av smaskens. Rätt tänkt!
 
Och så åkte jag SJ Snabbtåg till Hallsberg för att sedan byta till våra tåg. Jag har bara åkt X2:a en enda gång tidigare, hem från Hultsfred 1999, och då hade vi klivit på fel tåg och tågvärden var inte så glad över det, hehe. Hur som helst så gick den tyst och fint och snabbt tills det blev dörrkrångel i Alingsås så att vi tappade en kvart och blev bortprioriterade (antar jag) så att vi fick invänta ett mötande tåg vid ett banarbete och blev till slut en en halvtimme sena. Jag hann med min anslutning med noll minuter till godo.
 
X2:a är alltså en sån där motorvagn som vi också kallar X2000. Jo, de får gå i 200, men det får Reginorna också vill jag upplysa om. Tuff- tuff!

Kommentera

Publiceras ej