Jag är minsann sen på bollen numera i många sammanhang. Jag skaffade Instagram förra året, jag var sist med facebook (tyckte det lät så fånigt, vadå "facebook"?), jag skaffade smartphone förra året (eller räknas Xperia x8?) och så vidare. Och sedan fattar jag inte poängen med saker heller. Twitter, jaha, en storm i ett vattenglas (fast ganska roligt och bra ibland), pinterst, massor av fina bilder som jag ska göra vad med? Och så vidare.
 
Och med det vill jag säga att för några veckor sedan upptäckte jag Onelinepizza. Ojoj. DET förstod jag poängen med. Jag skulle väl gissa att min pizzakonsumtion år 2014 var kanske 3-4 stycken, men i år, med hjälp av denna fantastiska sida, har det beställts minst fem gånger på en månad, jajamen.
 
Jag har inget emot pizza mer än att jag vill äta veganskt och lycka till med det i Fagersta, och till 99 procent äter jag vegetariskt och det blir ju inget vidare utbud med den parametern heller. Och sedan är det bara gångavstånd till en av pizzeriorna dessutom (för den som vill ha varm mat) och då minskar variationsmöjligheterna ytterligare. Därför har det inte blivit så många pizzor i min mage. Så det är alltså inte jag som har gjort att Fagersta är Sveriges pizzeriatätaste stad (enligt källa jag inte kan bekräfta). Men nu när utbudet plötsligt ökades till en massa andra pizzerior kom saken i ett annat läge.
 
Ja, så det jag vill säga med det här blogginlägget är att jag ger www.onlinepizza.se fem falaflar av fem möjliga. Så himla smidigt att läsa menyerna i lugn och ro, enkelt lägga till och ta bort ingredienser, betala på en gång och ta-taam, en stund senare kommer det varm mat till dörren.
 
Snart dags för ännu en order! :)

2 kommentarer

Firesteehl

07 Apr 2015 12:06

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=112&artikel=5138990

Artikeln är från 2012, sen kan du kolla Prisjägarna som jag länkade till på FB. Vet dock inte hur gamla siffrorna är i det programmet, men förhoppningsvis är programmet inspelat under vintern 2014/2015.

Svar: Åh, men tack, vilken service! Förresten har jag dig att tacka för att jag tillslut kollade upp vad onlinepizza var för något. Jag tror det i alla fall, har för mig att du hade något inlägg om det på facebook också och det låg visst kvar i bakhuvudet. :)
Karin

Firesteehl

10 Apr 2015 12:06

Haha, ok. Varsegod :) Var väl antingen det gällande Pizzeria Papillon i Sala eller US pizzas vinst :D

Kommentera

Publiceras ej