• Squash, hur ska det gå? Jag har förresten även sparade frön från squashar som jag fick förra året från mitt gudbarns mormor och morfar. Det ska bli spännande att se hur de fröna beter sig!
  • Portlak. Skyhöga förväntningar jao!
  • Rödbetor. Lite läskigt svårt med växter jag inte riktigt kan se hur de mår under processen. Eller kan man det? Ska bli skoj!
  • Kamomill. Jag ÄLSKAR kamomill. Det växer förresten mitt i gräsmattan på ett ställe på Floravägen, det upptäckte jag när jag jobbade på HSB. Jag blev alltid så lycklig när det var dags att klippa gräset just där. Gudomlig lukt.
  • Pepparmynta. Ja, jag älskar det också.
  • Grönkål. Gissar på att "mammas" rådjur kommer att leva gott på det.
  • Bondbönor. En politisk handling, haha. Bondbönor är nämligen en gammal svensk kulturväxt och jag vill lägga beslag på alla bra grejer som är svensk kultur.
  • Temynta. Såg snygg ut. Jag tror det blir bra pitha-te av denna växt.
  • Mangold, har jag odlat förut, men inte sådan med röd stam. Mangold är ju hur bra som helst!
I övrigt frodas vitlöken i gårdens pallkragar. Det ska bli intressant att se hur det slutar, den odlades inte direkt efter konstens alla regler men det brukar faktiskt inte spela någon större roll har jag märkt. Växter kvar från förra året är mangold (oklart om den tar sig), persilja, timjan och oregano. Jag räknar med world domination beträffande oreganon. Jag älskar oregano.

Kommentera

Publiceras ej