Jag är positivt mörbultad i kroppen efter ett riktigt bra yogapass igår. Maxat flöde hela passet igenom och vi bara körde. Underbart. Det var en bra sekvens som jag inte gjort förut när vi gick från planka till halv duva, stannade i endast ett andetag och sedan tillbaka till planka igen. Det gillade jag verkligen. Jag har alltid världens fix och trix för mig innan jag hittar halv duva normalt, och nu var det bara att liksom gilla laget och köra. Mycket lärorikt!
 
Idag var jag på thaimassage. Jag var lite tveksam om det skulle kännas okej med mina ömma muskler, men det var finfint. Jag valde förresten oljemassagen och den är ju lite mjukare. Ja, alltså, massage är ju bra grejer när en har spända muskler, knutar och allt möjligt, men träningsömma muskler är kanske inte riktigt lika sugna på att bli knådade.
 
Jag har varit bra på att komma iväg på massage på sistone. Jag bokar ny tid när jag är där, då blir det av. Om vi ska snacka saker att unna sig så tycker jag att massage är det ultimata. Jaa, det här med att "unna sig" kunde ju vara värt ett inlägg i sig. Elller inte.
 
Eller såhär, en parentes bara (att hålla på och ägna sig åt mat/godis/sprit/allt förtärbart i termer om att "unna sig" eller ännu värre att dra in på saker som straff, det är dåligt. Punkt.).
 
Jag har ju haft perioder utan heltidsinkomst och det är jäkligt bra för då inser jag lyxen i just att kunna ta en massage varje månad. Att kunna unna sig det. Men åh, suck, jag vet inte varför men jag ogillar det där ordet så mycket "unna". Jaja.
 
Vidare så var jag med när andra gruppen körde vinyasa nu på kvällen. Åh, det är jätteroligt och lärorikt att vara med och assistera! Fan, vad jag älskar yoga!
 
Jaja, nu har jag ju faktiskt bloggat ihop flera meningar helt utan eftertanke, det tycker jag var bra gjort. Nu ska jag lägga mig och läsa lite, sedan väntar irrierande många arbetstimmar i rad. Eller äsch, jag får väl bara vad jag förtjänar. Schemat har faktiskt fallit sig så att det känns som att jag har jobbat typ max halvtid de senaste veckorna så det är väl läge att jag får slita lite också.

Kommentera

Publiceras ej