En dröm är att skaffa sådan kroppskontroll att jag kan stå på händer och göra andra coola akrobatkonster. Jag tror att det är fullt möjligt inom en överskådlig framtid, fast jag tränar inte vidare värst målmedvetet mot någon speciell ställning eller så.
 
En viktig sak är att alltid fortsätta utvecklas inom yogan, framför allt mentalt naturligtvus, och att få fömedla yoga vidare till andra. Och där är ju någonting på gång! Jag tror att det kommer att gå skitbra faktiskt för det känns så äkta och rätt på något sätt!
 
I övrigt tänker jag mig att inom en inte alltför avlägsen framtid jobba lite mindre. Heltidsjobb är helt omänskligt även för den som tycker om sitt jobb, punkt. Eller i alla fall för mig. Jag vill ha mer tid att hitta på roliga saker, mer tid för rolig träning som till exempel långa springturer i skogen, mer dans (mycket mer!), mer yoga och, jaa, mer av allt sånt skoj! Fyra springturer i veckan önskar jag att jag hann med. Men inte ens chans att jag skulle prioritera det som mitt liv ser ut idag. Mindre jobb åt andra och mer tid för att ägna mig åt mitt eget liv!
 
En sak som ingår i min sprida yoga-dröm är att få engagera mig i människor som VERKLIGEN skulle ha nytta av yogan. Jag tänker personer med smärta, personer med psykisk sjukdom, flyktingar, människor med olika handikapp, missbrukare, hemlösa och, ja, människor som inte haft turen att få växa i gynnsamma sammanhang eller som inte kan (eller vill, all kredd till dem!) passa in i göra "rätt för sig, vara lagom och inte ta för mycket plats"-normen.
 
Typ så. Jao.
 
Bloggutmaningspunkterna finns här.
 
 

Kommentera

Publiceras ej