Det här är ju inte en träningsblogg och jag vet knappt om det är en blogg ens längre. Jag saknar att blogga men något har hänt, jag har inget blogg-jag längre. Knappt ens ett internet-jag. Det är på många vis ganska skönt men som sagt, jag saknar att skriva.
 
Min gamla blogg som fanns i olika format mellan 1999 (då hette det ju hemsida) och 2012 (?) skrev jag bara rätt upp och ned, utan någon speciell eftertanke och så ärligt och okonstlat jag bara kunde. Det brukar bli bäst så. Inte fundera för mycket (eller jo, fundera mycket som fasen, men på rätt saker!) och bara försöka vara uppriktig i det du gör.
 
När jag började med den här bloggen så var hela hjärnan fylld med filter och självcensur och, ptjaa, det är nog lite så det måste funka numera eftersom internet mer och mer blir en värre värld än den analoga. Men det blir inte så bra bloggmässigt, inte för mig, när jag tänker efter för mycket och hela tiden bara: "varför och för vem skriver jag det här?". Det blir ju nämligen ingenting skrivet här mer än ett refereat av vilka böcker jag har läst så att jag inte ska låna/köpa hem samma en gång till.
 
Hur som helst, det här är ju som jag tidigare skrev inte en träningsblogg, men på just en träningsblogg, tror jag för jag har just hittat den, hittade jag en så kallad utmaning som jag tänkte ta mig an för att få uppslag till spridande av bokstäver.
 
Om jag läser träningsbloggar? Alltså, jag läser nästan inga bloggar alls dagligen numera, men veckovis snurrar jag runt lite i bloggosfären och letar godbitar. Jag tycker om bloggar av tränande, glada människor som inte delger en massa data i form av antal lyfta vikter, sprungna distanser, mätande av kroppar och annat trist, utan såna som sprider just... träningsglädje i form av skoj och bejakande av livsglädje! Och glädje kan aldrig vara samma som kroppshets, dieter och resultatpress. Inte i min bok i alla fall. Nog om detta.
 
Här finns träningsbloggutmaningen. Så då kör vi!

Kommentera

Publiceras ej