Tjoho, hej vecka 48!
 
Vänta nu, vecka 48, kan det verkligen stämma? Det är alltså bara fem veckor kvar på det här året? Det må jag säga. Advent nästa helg. Jag brukar nog normalt fuska lite med adventspyntet och tjuvstarta, men i år har jag inte ens hunnit tänka på juleljus. Hunnit och hunnit, men jag har inte gjort det i alla fall. Kanske att mängden ljuslyktor vi har samlat på oss har räckt till ändå.
 
Jahapp. Förra veckan kantades litegrann av halvdana besked som påverkar min framtid, men som jag inte kan påverka. Frustrerande att bara gilla läget, men vad annat kan jag göra.
 
Det ena var att upphandlingen av vem som får bedriva Tåg i Bergslagens trafik i tio år framöver blev klar, och det blev inte min arbetsgivare Tågkompaniet. Det känns trist, men jag ser på det hela med tillförsikt. Det kan nog bli jättebra för de allra flesta av oss ändå, including de viktigaste (på sätt och vis) nämligen resernärerna. Det är alltså SJ som ska bedriva trafiken från december 2016.
 
Det andra var att jag skulle tillbringa veckoslutet med del två av min Yinyogautbildning, men läraren blev sjuk. Åh, vilket antiklimax när jag var tokladdad för fyra dagar i Stockholm med massor av yoga, nya kunskaper, fina yogavänner, god mat och allt.
 
Jag lyckades fylla mina ofrivilligt lediga dagar med hyfsat mycket andra meningsfulla saker, men puh och hu ändå. Jag får en liten stressklump i magen också eftersom det kan blir trixigt för mig att få ledigt när kursen ges nästa gång. SOM jag hade micklat för att få till ledigheten nu liksom. Jaja, jag kan bara göra så gott jag kan.
 
Så, men nu är det som sagt vecka 48 och den har börjat alldeles finfint. Jag ska strax iväg på lite härlig vinyasayoga. Sedan jobbar jag förmiddag, minst sagt, hela veckan. Jag vet inte riktigt hur det gick till när jag sa okej till att börja 04:32 massor av dagar i sträck, men nåja, jag har inte några problem med att stiga upp så länge klockan har passerat 03:00. Dock brukar jag bli trött på eftermiddagen.
 
Jaja, nu kör vi!

Kommentera

Publiceras ej