• Frisk luft + rörelse, om så bara en liten promenad.
  • Tillräckligt med sömn och vila.
  • Mat så att jag orkar allt annat viktigt.
  • Vara ifred så att alla intryck och idéer hinner ikapp.
  • Mina favoritmänniskor.
  • Yoga.
  • Träning.
  • Utveckling och övriga passioner (lära mig nya saker, läsa, odling, politik, målning, matlagning, musik, skrivande).
  • Jobb. Jag tycker verkligen mycket om mitt arbete och sköter det med fullt engagemang, men: jag är starkt kritisk till arbetsnormen och ser principiellt på mitt jobb som ett nödvändigt ont som är i vägen för allt roligt och viktigt jag egentligen vill göra.
  • Resten.
Eller det är såhär jag borde prioritera. Oftast gör jag det. När jag inte gör det blir det nedåtgående spiral som måste stoppas kvickt.
 
Och den här listan kom till av att jag tidigare såg en liknande priolista på Jeannas fantastiska blogg Blizz Junkie.
 

Kommentera

Publiceras ej