1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Det gör jag nog (och de flesta andra också) varje år. Störst var att jag höll yinyogaklasser, sedan yogavidareutbildade jag mig och höll även yangklasser.

2. Höll du dina nyårslöften?
Jag har aldrig nyårslöften, men jag brukar göra en lista med saker jag vill prioritera. Eller ett flödesschema blev det för det här året. Det var lite maxat, men jag har levt upp till det mesta.

3. Blev någon av dina vänner föräldrar i år?
Njaä?

4. Dog någon som stod dig nära?
Nära och nära.

5. Vilka platser besökte du?
Yogautbildningar i Stockholm och Åre, styrelseresa ("styrelse") till Helsingfors över midsommar, yogahelg i Stockholm och sedan var det väl inte så mycket mer i år. Det får duga, jag reser varje dag på jobbet och konstant mentalt. Hehe.

6. Är det något du saknat under 2016 som du vill ha 2017?
Äh. Fast mera umgås, mera skogen, mera yoga och mindre arbete vore ultimat.

7. Vilket datum från 2015 kommer du alltid att minnas?
Äh, datum.

8. Vad var det största misstaget under 2015?
Precis samma som förra året, jag citerar: "Vid flera tillfällen oroade jag mig för saker helt i onödan. Jag vill bli bättre på att inte ta oviktiga saker på för stort allvar. Typ mitt arbete. Ehrm.". 

9. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja. Men inget allvarligt. Tror jag. Har ett vårdbesök inbokat i januari, vi får se vad det leder till.
 
10. Bästa köpet:
Yoga. Resor. Mat. Om det måste vara prylar så älskar jag min lilla Haglöfsryggsäck och mina kängor från Vegetarian Shoes. Fast kängorna köpte jag kanske förra året?

11. Vad spenderade du mest pengar på?
Yoga och mat igen. Och lagning av bilen, suck. Den var dyr i år.

12. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Fina människor. Skogen.
 
13. Vilka sånger kommer påminna dig om 2015?
Äh, sånger och år, äh.

14. Var du gladare eller ledsnare 2015 jämfört med andra år?
Varken eller. Jag hade gärna varit lite gladare, men jaja.

15. Vad önskar du att du gjort mer?
Kramats. Tagit en promenad.

16. Vad önskar du att du gjort mindre?
Oroat mig, slösurfat.

17. Hur tillbringade du julen?
Långlunch hos föräldrar och sedan kollade jag några avsnitt av Midnattssol. Bra serie! Jag såg Karl-Bertil också, det enda på TV som är värt.
 
18. Blev du kär i år?
Jadå, lite hit och dit.

19. Favoritprogram på TV?
Jag har tittat på Midnattssol och Skam. Kanske någonting mer?

20. Bästa boken du läste i år?
Jag kan inte komma på någon riktig godbit. Jag läste Tolles "The Power of Now" men blev inte överdrivet imponerad.
 
21. Största musikaliska upptäckten
Massor. Skön yogamusik är Sacred Earth. Fast det var nog inte nytt för i år.

22. Vad gjorde du på din födelsedag?
Jobbade förmodligen. Fast jag firade mig genom picknick på Landsberget! Med chokladtårta och öppen eld - det ni!

23. Finns det något som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Äh. Eller jo, om människor som jag tycker om kunde får må lite bättre tack.

24. Vad fick dig att må bra?
Mat, naturen, yoga, löpning, fina människor, bra kollegor och kanske framför allt att jag lever som JAG vill på mitt sätt.

25. Vem saknade du?
Folke, min hund.

Kommentera

Publiceras ej