1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja, det tror jag nog att har gör varenda år faktiskt. Det gör vi nog alla på sätt och vis. Störst i år var solklart min debut som yogalärare.

2. Höll du dina nyårslöften?
Jag har aldrig nyårslöften, men jag har en lapp med punkter bredvid min dator där det står vad jag vill lägga min tid på, och jag har lyckats väldigt bra att prioritera rätt. Nej, vänta, nu ljög jag, jag lovade ju (på Facebook och allting!) att fika mer, och det har jag verkligen gjort!

3. Blev någon av dina vänner föräldrar i år?
Njaä?

4. Dog någon som stod dig nära?
Kanske, jag är så kass på år och datum.

5. Vilka platser besökte du?
Längsta resorna var till Yoga Games i Göteborg, Yinyogautbildningen i Stockholm samt underbara kursen Yoga och vedic art i Järvsö.

6. Är det något du saknat under 2015 som du vill ha 2016?
Njaäe, men allting kan ju alltid bli bättre, så ännu mer vara ute i naturen, umgås med härliga människor, mer yoga och mer resor då, tack?

7. Vilket datum från 2015 kommer du alltid att minnas?
Inget.

8. Vad var det största misstaget under 2015?
Vi flera tillfällen oroade jag mig för saker helt i onödan. Jag vill bli bättre på att inte ta oviktiga saker på för stort allvar. Typ mitt arbete. Ehrm. 

9. Har du varit sjuk eller skadat dig?
En sjukdag från jobbet på grund av migränliknande tillstånd, och det är i övrigt bara (eller "bara", vet inte hur jag ska resonera) spänningsvärk som satt käppar i hjulet för mig. Lite ont i min ihopklämda axel och i vänster knä ibland också, men det är ingen fara med det.

10. Bästa köpet:
Frön?

11. Vad spenderade du mest pengar på?
Yoga och mat. Mycket bra prioriterat!

12. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, mina favoritmänniskor och i synnerhet Styrelsen, vilken jäkla ljuspunkt och vilket andningshål när resten av världen gör allt för att håna och missförstå en. Nädå, men ibland kan det ju kännas så, och då är det ovärderligt att ha människor som inte håller på och mäter och dömer en utan bara vet att jag är bra.

13. Vilka sånger kommer påminna dig om 2015?
Ingen. Jag har ingen koll på år sådär numera.

14. Var du gladare eller ledsnare 2015 jämfört med andra år?
Gladare fast kanske mer känslig? Oklart om det är bra eller dåligt egentligen.

15. Vad önskar du att du gjort mer?
Kramats. Tagit en promenad.

16. Vad önskar du att du gjort mindre?
Oroat mig, slösurfat.

17. Hur tillbringade du julen?
Fika hos mormor, knytis hos föräldrar, soffhäng hemma och Karl-Bertil.

18. Blev du kär i år?
Jag är kär i Moggis sedan något decennium tillbaka.

19. Favoritprogram på TV?
Ängelby och Jordskott! Fast jag såg dem på SVT Play förstås.

20. Bästa boken du läste i år?
Kanske Låt vargarna komma. Den var väldigt bra.

21. Största musikaliska upptäckten
Åh, många!

22. Vad gjorde du på din födelsedag?
Körde tåg.

23. Finns det något som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Näe.

24. Vad fick dig att må bra?
Mat, naturen, yoga, löpning, fina människor, bra kollegor och kanske framför allt att jag lever som JAG vill på mitt sätt.

25. Vem saknade du?
Folke, min hund.

Kommentera

Publiceras ej