Den här våren har inte varit optimal för odling. Dels har jag lagt mycket tid på min Global Yoga-utbildning (medveten prioritering), dels har jag jobbat för mycket (omedveten felprioritering). Det blev en fet majlön men det var dumt för jag vill alltid hellre ha fritid framför pengar. Nåja.

Först har vi katter som sprätter runt de sådda fröerna när de använder landet som toalett. Vad gör en åt det? Sedan kommer tvestjärtar och äter de späda plantorna. Alltså totaltrensar det som kommit upp. Japp, och vidare så glider det runt mördarsniglar som jag avlivar på löpande band. Men, det sol inträffat sist tar nog priset: ett gäng rådjur som gått bärsärk. De har inte ens ätit plantorna utan bara sprätt omkring dem. Jävla rådjur. Jag vet vilka det är och tänker inte tuta med tåget nästa gång de står och dumglor på spåret mellan Centralen och Norra...

Kommentera

Publiceras ej