Vad jag svamlade om igår beträffande "dagens grej" syftade till något jag skrev på instagram nämligen att jag tänkte ge mig själv en present varje dag i december. Detta inspirerad av Agent Cooper i Twin Peaks. Och nu menar jag förstås inte present som i paket med pryl i utan någon form av guldkant bara.
 
Ja, och igår fick det bli en annorlunda frukost som åtminstone bjussade på något slags insikt. Som jag egentligen redan hade. Att gröt är bäst.
 
--- Och här raderade jag ett osammanhängande resonemang om gröt, hotellfrukost och allt möjligt ---
 
Jaja. det var väl bara det. Lite förtydligande till föregående post. Idag ska jag ut i skogen, det blir verkligen en present till mig själv.
 
Kan förresten tillägga att jag normalt äter havregrynsgröt. Jag gillar all gröt tror jag, men havregrynsgröten kan jag göra i sömnen och den är verkligen grötarnas gröt. I början av veckan kokade jag faktiskt en laddning med gröt på bovete, havregryn, nötter, bär och frukt när jag inte hade någonting att göra. Det var fantastiskt gott. Hm, och det är nog en lämlig guldkant till på måndag!
 
Väder: samma som igår, rejäl dimma, ett par plusgrader.

Kommentera

Publiceras ej