Jag har haft några nyårslöften genom åren. Kom igen, det har ni också! Det fanns en tid när vi inte hånade de som varje nyår bestämde sig för att sluta röka, börja banta eller liknande.
 
Jag minns nyår 1994 då jag i min ensamhet bestämde mig för att jag skulle festa utav bara helvete 1995. Det löftet höll jag med bravur. Herregud.
 
Någon gång på slutet av 1990-talet eller eventuellt 2001 bestäme jag mig för att "ta hand om mina naglar". Jag måste har varit mitt uppe i någon allvarlig kris tänker jag. Men jodå, jag införskaffade diskhandskar (kanonkvalitet för övrigt, jag har dem fortfarande när jag tvättar bilen och liknande), en nagelfil och lite av de kemikalier som fanns på den tiden för att få fina naglar och allt vad som nu utlovades. Oklart hur länge jag höll ut med detta, men jag har i alla fall inga som helst minnen av några "välvårdade" naglar så jag ser det löftet som brutet och allmänt misslyckat.
 
Det här med att "ta hand om sig" är ju någon en kan diskutera för övrigt. Här kommer mina bästa punkter beträffande detta:
 
- Prioritera sömn och återhämtning
- Ät inte djur
- Gör rätt (det som DU tycker är rätt)
- Tagga ner
- Var utomhus
- Prioritera människor som inte lämnar obalans i själen på dig
 
Jaja.
 
Jag har de senaste åren gjort ett slags bild med text om hur jag vill leva det kommande året. En tankekarta, är väl ett ord för det. I år bestämde jag mig dock för att det hela vände redan vid midvintersolståndet så det har redan redan gått en hel del tid på det nya. Fast jag har varken sammanfattat det gångna eller funderat så mycket på det nya så jag ska nog göra det ändå på något sätt.
 
 

Kommentera

Publiceras ej