Jaha, ja. Första dagen på veckan, i månaden, på året. Ojoj. Jag vaknade och kände mig omotiverad, oklart varför. Det här med: "Jag vaknade och (sätt in diverse olika tillstånd)" är något som påverkar mig irriterande mycket. Jag ska försöka fästa mindre vikt vid hur saker och ting är när jag vaknar. Förvisso är jag oftast utvilad och glad, så det är ju jäkligt positivt, men de gånger jag inte är det så färgar det dagen kanske mer än nödvändigt. Eller. Eller näe, jag brukar faktiskt komma igen bara jag får lite havregrynsgröt.
 
Ja, så egentligen kunde jag ju stryka föregående stycke helt. Men jag saknar så mycket att bara få skriva fritt utan någon som helst tanke om röd tråd, analys eller struktur. Och jag SAKNAR bloggar från förr, när det inte var så jäkla mycket stora, flashiga foton, när det var långa texter som inte kändes så nedras beräknande, inga jefla influencers. Jag behöver inte influeras (vadå influeras ens?), jag vill läsa sakar som vanliga människor skriver. Roliga saker, tråkiga saker, ointressanta saker - vad som helst, men jag behöver verkligen ingen mer "inspiration". I alla fall inte sån som jag blir överöst med, "inspiration" till konsumtion.
 
Men nu ska jag lägga mig och läsa i boken jag fick av syrran i julklapp. Vi som inte köper julklappar till varandra i familjen längre - hur ska jag kompensera bland annat världens finaste tröja och en signerad bok?
 
En bra vana som jag har etablerat 2017 är för övrigt att alltid ha en bok på gång. Det är ljusår bättre att läsa lite bok en stund innan sömn än skärmtid. Det är nog inte otänkbart att det är mitt läsande som gett upphov till ett enormt skrivsug också.
 
Jag har ett instagramkonto som heter jagtyckeromhus där jag skriver en rad om varje bok jag har läst. Mest för att komma ihåg själv vad jag har läst. Som kontonamnet antyder så postar jag lite blandade bilder på hus också. Japp.
 
 

Kommentera

Publiceras ej