Söndagssummering jao. Jag brukar tänka tillbaka på veckan på söndagen innan jag går och lägger mig. Inte så värst djupanalyserande, men ändå, en stund att blicka tillbaka på veckan som var, vad som egentligen hände, vad som var bra, vad jag kunde ha gjort bättre och framför allt: allting jag är tacksam över.
Jo.
 
Den här veckan var jäkligt intensiv. Vikten av återhämtning, voj voj, vikten av den.  Några decennier av visdom senare kan jag ganska väl se var mitt schema kommer att brista, och den här veckan var dömd att bli dryg. Jag började måndagen med att jobba från halv två till midnatt (det blev dessutom längre på grund av fel på spåret), hem och försöka sova, upp igen tidigt och iväg på utbildning i annan stad, middag med kollegor på kvällen, mera utbildning dagen därpå sedan hem, sova och upp vid halv fyra på torsdagen för att jobba och sedan direkt hasta iväg på en viktig besiktning. Katastrof. Noll återhämtning på fyra dagar. Inte ens tillräckligt med tid för tillräcklig sömn.
 
Det fanns ju inget jag kunde ha gjort åt den saken mer än möjligen att ta mig själv ur tjänst på torsdagen, men det kändes överdriven även fast jag faktiskt märkte att jag var lite lätt loj i huvudet. Jag pallrade mig dock upp tidigt på morgonen i Katrineholm och tog en alldeles underbar morgonjogg och den gjorde mycket för att återställa hjärnan efter för många intryck och för mycket socialt umgänge.
    Jag var dessutom den som gick först från middagen. Jag är lite stolt över det faktiskt hur fånigt det än låter. Men om ni visste hur många gånger jag bara har suttit kvar och lidit på diverse tillställningar bara för att inte verka otrevlig och kanske lite på grund av fomo (fear of missing out ) också.
 
Det blev inget torsdagslöppass med RunCool för mig eftersom jag varken hunnit sova, ta en tupplur eller ens haft tid att käka ordentligt. Lite sur över det är jag, att jobbet ska sabba viktiga delar av mitt liv, men jaja, lite sur bara.  Det är ju inte allt för ofta det blir så. Och jag älskar mina arbetstider. Det enda som vore bättre var att inte jobba alls alternativt väldigt mycket mindre.
 
Jaha, det verkar som att söndagssummeringen kan sammanfattas med för lite återhämtning. Konsekvenser av det: orkade inte träna två tänkta pass, orkade inte laga vettig mat ett par gånger, blev spänd och stel i kroppen av trötthet och brist på rörelse. Fast helgen var ju bra. Riktigt skön. Jodå. Inga sovmorgnar, men annars underbart bra. 
 
Väder idag: ännu varmare än igår. Minst 30 grader, tung luft, några ytterst få regndroppar, lite molnigt emellanåt.

Kommentera

Publiceras ej