Den där yogastreaken inleddes lite halvdant. Det blev en klassisk solhälsning och lite slumpmässiga rörelser som jag kände för. Jag var för trött, snurrig och oengagerad, men bättre än inget så det så.
 
Jag har en lista med  rubriken “År 2018 vill jag:” där punkt tre är äta mer frukt. Jag är inte så förtjust i frukt faktiskt men jag tror det vore bra om jag fick i mig lite sån mellan varven istället för vad det nu är jag äter mig mätt på annars. Punkten “Äta mer frukt” följs av förtydligandet: “tre frukter om dagen och fruktsallad minst en gång i veckan.” Jag har nog oftast fått i mig tre frukter om dagen faktiskt, i alla fall så länge apelsinerna var i säsong, men någon fruktsallad har jag inte haft i åtanke på länge.
 
Frukt:
1) Banan. Mångsidig. Passar ihop med en kaffe. I det närmaste oumbärlig i fryst form i mina smoothies.
2) Kiwi. Godast. Bra på knäckemacka med jordnötssmör.
3) Apelsin. Filéad på min gröt ihop med russin och kanel.
 
Och sedan är resten av alla frukter lite sisådär. Men okej, två till:
4) Äpplen. Goda och mångsidiga. Passar att dippa i jordnötssmör. Jag korsreagerar lite på dem ibland och får läskiga känningar i halsen, så under pollensäsongen vill jag bara äta tillagade äpplen (äppelpaj).
5) Mango. Ny favorit, men hur skalar man dem? Köper fryst och färdigskuren istället.
 
Och resten av frukten förstår jag mig inte på förutom ihop med andra frukter i en sallad.
 
Jaja. Bra med den där listan i alla fall. Jag kikar på den ibland och påminner mig om mina prioriteringar. Punkt ett hjälpte mig på riktigt en gång när jag var i ett dilemma. Mer om det någon annan gång.
 
I morgon blir det morgonyoga med Fagersta Fysio på bryggan vid Hembygdsgården i alla fall. Apropå streaka. Det kan nog inte bli mer fantastiskt än den tidpunkten och platsen. Bara kanske om jag hade en vän att gå dit med och fika med efteråt. Förra gången hade jag ju det så det var sjuuukt lyxigt. Fika och sedan en jogg längs med Köpmanhamn. #livet hörrni!
 
Nu blir det lite yinyoga, kanske genom app? Eller näe, jag vill nog undersöka vad som susar omkring i mitt huvud.
 
Väder: varmt som fan, flera gånger visade termometern +30. Lite moln emellanåt. Varma vindar. Snälla ge oss lite åska och regn!
 
 

Kommentera

Publiceras ej