Jaha, det gick ju inget vidare med bloggstreaken. Fyra dagar, sedan miss. Förresten, streaka, det är väl att springa in naken på ett evenemang också?
 
Nåja.
 
En annan sak från min 2018-lista är att läsa. Den punkten går riktigt bra. "11. Läsa. Alltid ha en bok på gång. Läsa faktaböcker ibland.". Jodå, jag läser varje kväll vilket är mycket bättre för hälsan än att mobilblippa i sängen. Det är mer eller mindre förbjudet med mobiler i sovrummet i min värld. Men det blir undantag ibland.
 
Jag har för övrigt ett instagram-konto där jag lägger upp alla böcker jag har läst så att jag ska minnas vilka böcker jag har läst samt för att eventuellt tipsa andra om bra böcker. Det heter jagtyckeromhus. Jag postar även bilder på hus där.
 
Jag har inte läst så mycket faktaböcker i år däremot, det är lite synd. Jag ska börja med att läsa ut Your body, your yoga i alla fall. Den är bra, men som med allting du lär dig mer om så mynnar det ut i insikten att en inte vet någonting om något. Hur ska jag någonsin kunna vägleda andra inom yoga liksom? Jag kan ju aldrig veta hur någonting känns eller funkar i någon annans kropp. Nädå, men det blir ändå lite drygt när jag lär mig mer och inser att somliga gurus inte är så vidare värst uppdaterade så att säga. Bara för att någonting är tradition betyder det VERKLIGEN inte att det är bra. Ifrågasätt, utveckla! Vettiga traditioner och läror är de som praktiseras och ändras allt eftersom, det gäller allt, inte bara yoga utan.. .allt!

Kommentera

Publiceras ej