Jag tänkte köra något slags streak i juni. Yogastreak tänkte jag först, men det har redan fallit. Eller det är ju förvisso fyra timmar kvar på den första dagen av juni, men med yoga avsåg jag något slags lite mer fysisk yoga och jag orkar verkligen inte svettas nu. Det är ungefär 27 grader ute nämligen och det börjar dessutom bli lite åskkänsla i luften.
 
Det roliga är att jag medan jag skrev föregående stycke bestämde mig för att ett par solhälsningar går det ju alltid att dansa sig igenom. Så. Då kör jag yogastreak då. Yoga och dessutom en skrivstreak tänkte jag. Heter det för övrigt en eller ett streak? Jag hittar inget bra svenskt ord heller. Serie, följd? Äh, jaja.
 
Min mormor brukade skriva varje dag vad det hade varit för väder. Jag hade gärna tagit en kik på de där väderdagböckerna. De kanske finns arkiverade hos mor förresten. Hur som helst, jag tänkte också skriva om vädret nu. Det har varit sol varenda dag hela maj. Jo, jag tror faktiskt att det är sant. Det var kallt, eller snarare svalare, ett par dagar precis i början, men sedan har det varit shorts- och t-shirtläge hela tiden. Rekordvarmt tydligen, och jo, det märks.
 
Idag är det första gången på evigheter som jag ska sova ensam i lägenheten. Det känns skumt faktiskt. Hoppas att han tänker på att dricka vatten i värmen. Han är på Maiden-konserten i Stockholm. Morgan alltså, som jag brukar sova hos och med.
 
Jag har tillbringat min ensamma eftermiddag med att tvätta ett fönster och ta ner gardinerna men misslyckas med att sätta upp nya. Sedan somnade jag i soffan medan två poddar gick i örat. Vaknade med svidiga linsögon, bortdomnade händer och en hjärna som tog en timme på sig att fungera hjälpligt igen.
 
Jag får lyssna igen. Det var Penntricket och Träningspodden. Två av de bästa poddarna.
 
Nu på kvällen unnade mig att ta ut bilen för att handla. Det går ju inte att köpa glass och liknande annars, det hinner smälta. Bilen var det enda som var svalt på den färden för på Coop stod luften stilla och det var troligtvis närmare 30 grader varmt. De håller på att bygga om på något vis så ventilationen hade väl pajjat eller liknande.
 
Så var det med den saken. Nu ska jag dricka folköl och lyssna på nya Ghost-skivan.
 
Väder: soligt hela dagen, varmt som tusan, närmare 30 grader.
 

Kommentera

Publiceras ej