Jag har tappat skrivförmågan. Ja, och då menar jag inte främst det att jag inte har något att skriva som som jag tjatat om i de senaste inläggen, utan att jag kan inte stava, forma meningar och liknande längre. Eller jag har i alla fall blivit märkbart sämre. Jag skyller på sms och annan digital kommunikation där en vill formulera sig med så få ord och bokstäver som möjligt. Och läsplatteanvändning! Jag sitter ofta och surfar på min lilla iPad och det ska extremt mycket till om jag ska offra mig att skriva ett endaste ord med den.
 
Så är det med det.
 
Just nu är jag glad och peppad vilket beror på att jag har haft ont i huvudet i två dagar, men nu har det släppt. Jag skulle väl säga egentligen att det är spänningar i kanske käkarna, nacken eller - fan, jag vet inte vad som är själva källan -  men det är inte riktigt huvudvärk sådär så att det dunkar i huvudet. Jag vet exakt när det släppte för det var när jag tog första klunken av en chokladlatte (inte på komjölk!) när vi vände med tåget vid tretiden. Gudomligt gott var det, varmt, sött, starkt och kaffe.

Kommentera

Publiceras ej