Okej, det här kommer jag försöka skriva om på något vis:
 
- allmänt livsnjutande, fina och roliga saker och lite sisådär
- träningsglädje
- yoga
- mat
- roliga saker
- om odling, örter, grönsaker och sånt
- kärlek till din fantastiska kropp
- allmänt inspirerande saker
- böcker, kanske?
 
Det blir om tåg också för jag vet att ni älskar tåg. Det gör väl alla? Och jag tycker om naturen så det kanske kommer att skina igenom.
 
Nä, men det här med yoga är något som engagerar mig mycket men som jag tycker är extremt svårt att förmedla på något annat vis än genom just yoga. Den som inte är på topp blir väl knappast särskilt peppad av att se instragrambiler på supertränade människor i extremtkomplicerade asanas, alltså ställningar, till exempel. Jag blir det inte i alla fall. Jag blir glad av den kärlek som uppkommer när människor i olika åldrar och med helt olika kroppar kör ett yogapass med samma målområden i kropp och själv men på sina helt egna vis. Kanske någon sitter på en stol och gör övningarna, och det är precis som det ska!
 
Jag blir inte heller särskilt inspirerad av citat och förhållningssätt till livet som ska föreställa motiverande men som bara leder till destruktivitet. Sånt där om att aldrig vila, att piska sig till träning, att hata sin otränade kropp eller varför inte påståenden om att allting handlar om rätt inställning. Hur landar ett sånt påstående hos en person som inte mår riktigt bra, en person som ännu en gång misslyckas och inte orkar upprätthålla den diet/träning/vad fan som helst som hen hade förutsatt sig.
 
Ja, lite så. Njuta, ha roligt, inte ta livet och sig själv på för stort allvar men ändå respektera sig själv och våga prova saker. Eller något.
 
Nu ska jag försöka klura ihop något slags inlägg om yoga, så det så! :)

Kommentera

Publiceras ej