Vilken konstigt bra dag det har varit idag, och än är den inte slut. Nästan så att jag blir lite skraj att någonting dåligt måste inträffa nu för att balansera. Men bara nästan för jag är ganska så mycket en torr realist. Och tråkig. Men kul ändå.
 
Först såg jag en jättefin räv med alldeles tjock päls, sedan såg jag tre jättefina rådjur som jag undgick att köra på med cirka tre meters marginal, sedan såg jag en liten ekorre.
 
Apropå det, dagen så jag var på anställningsintervjun för mitt nuvarande (och snälla kan jag få behålla det länge!)jobb körde jag på en ekorre. Den lille stackaren. För säkerhets skulle åkte jag tillbaka och körde på den en gång till. Sedan funderade jag på om det var ett dåligt omen att döda en ekorre. Jag kom, som vanligt, fram till att det bara var slumpen, eller ett antal omständigheter som stämde om man så vill, som gjorde att jag körde ihjäl ekorren just då, inte något tecken från högre makter.
 
Hur som helst, arbetsdagen på spåret flöt på bra förutom att det var ganska jobbig snö som gjorde att bromsarna betedde sig märkligt plus att fotstegen till en dörr la ner, men det var lättfixat. Jag jobbade med en fin kollega, en sån där som spiller över positiv energi på en. Fast faktum är, ta mig tusan, att ALLA mina kollegor är bra. Helt sjukt bra det. Men den här kollegan är lite extra bra faktiskt. Inte nog med det, när jag var på väg hem från jobbet kom den en gubbe emot mig med bestämda steg och jag var helt säker på att han skulle skälla ut mig på något vis, men icke, han kom för att ge mig beröm för att han tyckte att jag hade parkerat vettigt. Jo jag tackar!
 
Nä, nu måste jag iväg och hänga lite tvätt, så nog om detta.

Kommentera

Publiceras ej