Åh, den här dagen! <3 Och som jag har behövt en sån här dag också efter förra veckans tunga avslut. Eller tunga, det låter lite väl allvarligt, men jag hade allmänt ont i huvudet, nacken och var faktiskt ganska trött både i kroppen och huvudet.
 
Jag vaknade en bra tid idag, precis när solen gått upp, och jag kände mig glad. Bara en sådan sak! Jag tror det är ganska vanligt med morgonångest, jag har försökt läsa på om det en del tidigare nämligen, och det är i alla fall något som brukar drabba mig hårt i perioder. Jag har hittat ett botemedel och det är faktiskt att gå upp tidigt. Japp. Alltså även fast den där konstiga ångesten går över på kanske en kvart så är det nog så jobbigt att börja dagen med att känna sig fullständigt okapabel till någonting alls. Jättekonstig känsla och jag är fullkomligt övertygad om att det är något kemiskt i huvudet, typ djupsömnen som jävlas med mig eller liknande.
 
Jaja, strunt i det. En härlig dag i dag ja. Solen skiner och värmer (!), jag tog mig till affären redan på förmiddagen för att handla så det är gjort, och sedan snörde jag på mig springskorna med hål i och begav mig ut. Lyckan att jogga fram i ett soligt och snöigt landskap, jäklar i min låda. Och glädjen det ger mig när jag springer bara för att det är härligt; inga pulsklockor, ingen tidspress, inga kilometermål utan bara ta mig fram så som det känns kul. Att stanna och lyssna på tystnaden i skogen, lukta på snön eller vad fan jag nu känner för. Ja. det är DÅ jag kan älska min fantastika, starka kropp till hundra procent och alla små hack och skav i sinnet fylls ut med lyckosirap.
 
Så. Tack!
 
Resten av den här dagen ska jag glida omkring i myskläder, göra en massa juice, tvätta lite, prova ett oroväckande basic recept på tacogratäng som jag hittade i senaste Buffé, göra lite yinyoga och vara så innerligt tacksam för den här dagen bara.
 
Jag hoppas att era dagar också ger upphov till glädje!

Kommentera

Publiceras ej