Året var 2006 och jag hade aldrig i hela mitt liv köpt ett träningsplagg frivilligt. Senast jag ens närmat mig en sportaffär var på gymnasiet för att köpa något att ha på mig på gymnastiken. Som jag ändå inte deltog i. Eller var det någon aktivitet jag gillade ändå? Jag minns inte, men jag ska fundera på saken.
 
Hur som helst, jag köpte ett par 3/4-korta svarta byxor med vit rand på sidan. Som träningsöverdel hade jag i många år gamla t-shirts, men ärligt talat så blir det slibbigt, kallt och jobbigt med bomull mot svettig hus.
 
Byxorna är tamme tusan bland de bästa träningsbyxor jag någonsin har haft. Jag har använt dem till styrketräning, löpning, yoga, dans, cykling, kampsport och allt möjligt annat. Underbart sköna och bra. De är till och med så bra att jag köpte ett nytt par på Tradera för något år sedan. För cirka 60 kronor. I love Tradera!
 
Jag tror jag har en bild på mig iförd dessa byxor någonstans på den här datorn, vänta...
 
Bilden är från 2012 enligt min dator och det kan stämma med den låga mängden hår jag har på huvudet. Så, skåda mina äldsta och bästa träningsbyxor. Det är ett ganska tunt tyg som faller lite halvtungt och skönt, byxorna fastnar inte på låren när jag springer i regn och de stretar inte emot när jag krånglar ihop mig i diverse yogapositioner. Dom är bäst. Jag tror det är något slags Teamsportia-märke, kostade ca 300 kronor. Löve!
 

Kommentera

Publiceras ej