Jag vet att jag har skrivit detta någonstans tidigare, men det verkar inte vara här så: årets första pollenkänning var rekordsen. Det hann ju nästan bli maj! Hurra! Eller jaja, så himla härligt är det ju inte, jag hade helst sluppit helt, men kanske att allergin blir bättre och bättre ändå? Hela april i toppform i alla fall.
 
Första maj idag och jag har haft jour hela dagen så inga demonstationståg eller liknande för mig. En sak jag har tänkt på är att de som mest tjatar om den viktiga, viktiga demonstationsrätten; då i sammanhanget att de anses viktigt att låta otäcka brunskjortor ityp SvP sprida sitt hat på öppna gator; det är sådana som aldrig själva egentligen är emot demonstrationer. Alltså råkapitalister. Typ vänsterhatare. Kanske till och med att de i smyg hellre vill rösta på Svp än typ SD och M men inte riktigt tagit steget?
 
På nyhetsmorgon fick några i en panel skriva plakat. Jag kommer inte ihåg vad det stod på så många av dem men nu funderar jag på vad det skulle stå på mitt om jag gjorde ett. Närmast mitt hjärta kommer ändå alltid frågor om djurrätt ligga, det kan inget förnuft eller rationellt tänkande i världen rubba. Eller det är ju det mest rationella någonsin, att respektera alla levande varelser. Fan också.
 
Ja, men vad sägs om "Var snäll för fan!"?
 
Äh, jag vet inte, nu börjar jag bli trött och gnällig.
 
Jour i morgon igen. Puh. Det är segt om det inte dyker upp något uppdrag fast å andra sidan är jag inte så förtjust i spontana upptåg heller, alltså att det dyker upp något tåg som jag akut måste ta. Ha, det blev ju en göteborgsvits! Upptåg! Nä, men det är väl bra träning antar jag, att göra saker helt oförberett. Fast, varför ska jag bli bättre på det egentligen?

Kommentera

Publiceras ej